Prof. Dr. İsmail KARAKAYA tarafından yürütülen Zihinsel Becerilerin Ölçülmesinde Açık Uçlu Soruların Hazırlanması ve Puanlanması: Değerlendirici Eğitimi isimli proje çalışmamızın etkinlik takvimi yayınlanmışyır.
SAAT/GÜN |
1. GÜN (26.05.2025) |
SAAT/GÜN |
2. GÜN (27.05.2025) |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Üst düzey zihinsel beceriler: Yeri ve önemi |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Taksonomiler ve açık uçlu sorular |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Ömer KUTLU (Emekli) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Aslıhan ERMAN ASLANOĞLU |
||
DERS KONUSU: Bu ders eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimini ele alacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders farklı bilişsel taksonomilerin açık uçlu soruların yapılandırılmasındaki rolünü ele alarak değerlendirme süreçlerinde taksonomilere dayalı soru tasarımını inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, bireylerin bilgiyi analiz etme, değerlendirme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst zihinsel becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında öncelikle üst düzey bilişsel becerilerin tanımı, önemi ve ölçme ve değerlendirme çerçevesinde önemi ele alınacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, Haladayna, PISA Taksonomisi ve diğer bilişsel sınıflandırmaların açık uçlu soru tasarımında nasıl kullanılabileceği ele alınacaktır. Açık uçlu soruların bilişsel düzeylere uygun olarak nasıl yapılandırılacağı, öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini ölçmek için nasıl uyarlanabileceği tartışılacaktır. |
||
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Zihinsel becerilerin ölçülmesi sürecinde açık uçlu maddelerin önemi |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Ulusal ve uluslararası sınavlardan örnek açık uçlu sorular |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Ömer KUTLU (Emekli) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Dr. Umur ÖÇ |
||
DERS KONUSU: Bu ders zihinsel becerilerin ölçülmesinde açık uçlu maddelerin rolünü inceleyerek bu tür soruların bireylerin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı düşünme süreçlerini nasıl daha etkili şekilde değerlendirdiğini ele alacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders ulusal ve uluslararası sınavlarda kullanılan açık uçlu soruları inceleyerek, bu soruların bilişsel becerileri nasıl ölçtüğünü ve değerlendirme süreçlerini ele alacaktır. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu maddelerin kapalı uçlu maddelerle karşılaştırılması, üst düzey bilişsel becerileri ölçmedeki avantajları ve değerlendirme sürecindeki zorluklar ele alınacaktır. Açık uçlu soruların nasıl yapılandırılması gerektiği, öğrenci yanıtlarının nasıl analiz edileceği ve güvenilir bir değerlendirme yapabilmek için kullanılabilecek kriterler üzerinde durulacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, PISA, SAT, GRE gibi uluslararası sınavlarda ve ABİDE gibi ulusal sınavlarda kullanılan açık uçlu sorular örneklerle analiz edilecektir. Bu soruların bilişsel seviyeleri, ölçtüğü beceriler ve değerlendirme kriterleri tartışılacaktır. |
||
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Uygulama: Açık uçlu soruların puanlanmasına ilişkin ön uygulama çalışması (1. Saat) |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların puanlanmasında kullanımı DPA (Analitik ve Bütünsel dereceli puanlama anahtarları) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA Arş. Gör. Gökhan GÜMÜŞ
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Dr. Umur ÖÇ Uzman Hanifi ÖZDEMİR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Melek Gülşah Şahin |
||
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında örnek puanlama çalışması yapılacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların değerlendirilmesinde kullanılan dereceli puanlama anahtarlarını (rubrik) ele alarak, objektif ve tutarlı değerlendirme süreçlerinin nasıl oluşturulabileceğini inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların eğitim öncesinde puanlama davranışlarını incelemek amacıyla hazır bulunan açık uçlu maddelere verilen rasgele yanıtlar katılımcılar tarafından puanlanacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, analitik ve bütüncül dereceli puanlama anahtarlarının özellikleri, geliştirilme süreci ve kullanım alanları ele alınacaktır. Açık uçlu sorular için farklı bilişsel düzeylere göre hazırlanmış örnek dereceli puanlama anahtarı incelenecek, değerlendirme kriterleri ve puanlama aşamaları uygulamalarla desteklenecektir. Katılımcılar, örnek öğrenci yanıtlarını dereceli puanlama anahtarı kullanarak değerlendirecek ve değerlendiriciler arası güvenirliği artırmaya yönelik çalışmalar yapacaktır. |
||
13:00 -13:45 |
DERS ADI: Uygulama: Açık uçlu soruların puanlanmasına ilişkin ön uygulama çalışması (2. Saat) |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların geliştirilme ve hazırlanma süreci (1. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA Arş. Gör. Gökhan GÜMÜŞ
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Dr. Umur ÖÇ Uzman Hanifi ÖZDEMİR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA |
||
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında örnek puanlama çalışması yapılacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların oluşturulma sürecini ele alarak, etkili ve ölçme gücü yüksek soruların nasıl geliştirileceğini inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların eğitim öncesinde puanlama davranışlarını incelemek amacıyla hazır bulunan açık uçlu maddelere verilen rasgele yanıtlar katılımcılar tarafından puanlanacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların tasarım ilkeleri, bilişsel seviyelere uygun soru yazımı ve taksonomilere dayalı soru geliştirme süreçleri ele alınacaktır. Açık uçlu soruların öğrenme hedefleriyle uyumlu şekilde nasıl yapılandırılacağı, öğrenci yanıtlarını değerlendirmede kullanılacak kriterlerin belirlenmesi ve geçerli-güvenilir soru geliştirme yöntemleri tartışılacaktır. |
||
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Açık uçlu sorular ve özellikleri (1. Saat) |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların geliştirilme ve hazırlanma süreci (2. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Dr. Öğr. Üyesi Meral ALKAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA |
||
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların yapısını, işlevini ve değerlendirme süreçlerindeki rolünü ele alarak, bu tür soruların bireylerin bilişsel becerilerini ölçmedeki önemini inceleyecektir. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların oluşturulma sürecini ele alarak, etkili ve ölçme gücü yüksek soruların nasıl geliştirileceğini inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların tasarım ilkeleri, bilişsel seviyelere uygun soru yazımı ve taksonomilere dayalı soru geliştirme süreçleri ele alınacaktır. Açık uçlu soruların öğrenme hedefleriyle uyumlu şekilde nasıl yapılandırılacağı, öğrenci yanıtlarını değerlendirmede kullanılacak kriterlerin belirlenmesi ve geçerli-güvenilir soru geliştirme yöntemleri tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların tasarım ilkeleri, bilişsel seviyelere uygun soru yazımı ve taksonomilere dayalı soru geliştirme süreçleri ele alınacaktır. Açık uçlu soruların öğrenme hedefleriyle uyumlu şekilde nasıl yapılandırılacağı, öğrenci yanıtlarını değerlendirmede kullanılacak kriterlerin belirlenmesi ve geçerli-güvenilir soru geliştirme yöntemleri tartışılacaktır. |
||
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Açık uçlu sorular ve özellikleri (2. Saat) |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların geliştirilme ve hazırlanma süreci (3. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Dr. Öğr. Üyesi Meral ALKAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA |
||
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların yapısını, işlevini ve değerlendirme süreçlerindeki rolünü ele alarak, bu tür soruların bireylerin bilişsel becerilerini ölçmedeki önemini inceleyecektir. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların oluşturulma sürecini ele alarak, etkili ve ölçme gücü yüksek soruların nasıl geliştirileceğini inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların tasarım ilkeleri, bilişsel seviyelere uygun soru yazımı ve taksonomilere dayalı soru geliştirme süreçleri ele alınacaktır. Açık uçlu soruların öğrenme hedefleriyle uyumlu şekilde nasıl yapılandırılacağı, öğrenci yanıtlarını değerlendirmede kullanılacak kriterlerin belirlenmesi ve geçerli-güvenilir soru geliştirme yöntemleri tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların tasarım ilkeleri, bilişsel seviyelere uygun soru yazımı ve taksonomilere dayalı soru geliştirme süreçleri ele alınacaktır. Açık uçlu soruların öğrenme hedefleriyle uyumlu şekilde nasıl yapılandırılacağı, öğrenci yanıtlarını değerlendirmede kullanılacak kriterlerin belirlenmesi ve geçerli-güvenilir soru geliştirme yöntemleri tartışılacaktır. |
||
Toplam Ders Sayısı=6 |
Toplam Ders Sayısı=6 |
SAAT/GÜN |
3. GÜN (28.05.2025) |
SAAT/GÜN |
4. GÜN (29.05.2025) |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Atölye: Açık uçlu soru geliştirme çalışması (1. Saat) |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların analizi (1. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil Grubu: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Matematik Grubu: Dr. Umur ÖÇ Fen Bilimleri: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Sosyal Bilimler: Doç. Dr. Fuat ELKONCA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mehmet ŞATA |
||
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında katılımcılar öğretmenlik alanlarına göre alt gruplara bölünerek açık uçlu madde hazırlama çalışması yapılacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların analiz edilme süreçlerini ele alarak, öğrenci yanıtlarının değerlendirilmesi ve puanlanması için kullanılan yöntemleri inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların eğitimin bu aşamasına kadar edindikleri becerileri uygulamaları için açık uçlu madde yazımına yönelik uygulamam çalışması yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu sorulara verilen yanıtların içerik analizi, tematik analiz ve dereceli puanlama anahtarı kullanımı gibi yöntemlerle nasıl değerlendirileceği ele alınacaktır. Ayrıca, öğrenci yanıtlarının istatistiksel ve nitel analizleri, puanlama güvenilirliğinin artırılması ve değerlendiriciler arası tutarlılığın sağlanması üzerinde durulacaktır. Açık uçlu maddelerin madde analiz süreçleri, zorluk ve ayırt edicilik indekslerinin hesaplanması ve ölçme-değerlendirme açısından veri yorumlama teknikleri de uygulamalı çalışmalarla desteklenecektir. |
||
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Atölye: Açık uçlu soru geliştirme çalışması (2. Saat) |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların analizi (2. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil Grubu: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Matematik Grubu: Dr. Umur ÖÇ Fen Bilimleri: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Sosyal Bilimler: Doç. Dr. Fuat ELKONCA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mehmet ŞATA |
||
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında katılımcılar öğretmenlik alanlarına göre alt gruplara bölünerek açık uçlu madde hazırlama çalışması yapılacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların analiz edilme süreçlerini ele alarak, öğrenci yanıtlarının değerlendirilmesi ve puanlanması için kullanılan yöntemleri inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların eğitimin bu aşamasına kadar edindikleri becerileri uygulamaları için açık uçlu madde yazımına yönelik uygulamam çalışması yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu sorulara verilen yanıtların içerik analizi, tematik analiz ve dereceli puanlama anahtarı kullanımı gibi yöntemlerle nasıl değerlendirileceği ele alınacaktır. Ayrıca, öğrenci yanıtlarının istatistiksel ve nitel analizleri, puanlama güvenilirliğinin artırılması ve değerlendiriciler arası tutarlılığın sağlanması üzerinde durulacaktır. Açık uçlu maddelerin madde analiz süreçleri, zorluk ve ayırt edicilik indekslerinin hesaplanması ve ölçme-değerlendirme açısından veri yorumlama teknikleri de uygulamalı çalışmalarla desteklenecektir. |
||
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Atölye: Açık uçlu soru geliştirme çalışması (3. Saat) |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların puanlanması sürecinde dikkat edilecek hususlar: Puanlayıcı davranışları, hata ve hata türleri (1. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil Grubu: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Matematik Grubu: Dr. Umur ÖÇ Fen Bilimleri: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Sosyal Bilimler: Doç. Dr. Fuat ELKONCA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Melek Gülşah ŞAHİN Doç. Dr. Nagihan BOZTUNÇ ÖZTÜRK |
||
DERS KONUSU: Bu ders kapsamında katılımcılar öğretmenlik alanlarına göre alt gruplara bölünerek açık uçlu madde hazırlama çalışması yapılacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanması sürecinde dikkat edilmesi gereken temel noktaları ele alarak, puanlayıcı davranışları ve puanlama hataları üzerine odaklanacaktır. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların eğitimin bu aşamasına kadar edindikleri becerileri uygulamaları için açık uçlu madde yazımına yönelik uygulamam çalışması yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların değerlendirilmesinde kullanılan analitik ve bütüncül puanlama yaklaşımları ele alınacaktır. Puanlayıcıların tutarlı ve objektif değerlendirme yapmalarını sağlamak için dikkat edilmesi gereken hususlar, dereceli puanlama anahtarı kullanımı ve standartlaştırma süreçleri incelenecektir. Ayrıca, puanlayıcı önyargıları, puanlama hataları (halo etkisi, merkezi eğilim hatası, aşırı sertlik/yumuşaklık hatası vb.) ve değerlendiriciler arası güvenirliği artırma yöntemleri tartışılacaktır. Uygulamalı çalışmalarla farklı puanlayıcıların değerlendirme sürecinde karşılaşabileceği sorunlar analiz edilecek ve çözüm önerileri geliştirilecektir. |
||
13:00 -13:45 |
DERS ADI: Yapay zeka destekli açık uçlu madde geliştirme (1. Saat) |
13:00 -13:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların puanlanması sürecinde dikkat edilecek hususlar: Puanlayıcı davranışları, hata ve hata türleri (2. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ayfer SAYIN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Melek Gülşah ŞAHİN Doç. Dr. Nagihan BOZTUNÇ ÖZTÜRK |
||
DERS KONUSU: Bu ders yapay zekâ teknolojilerinin açık uçlu soruların geliştirilmesi sürecine nasıl entegre edilebileceğini ele alarak, AI destekli soru tasarımının avantajlarını ve sınırlılıklarını inceleyecektir. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanması sürecinde dikkat edilmesi gereken temel noktaları ele alarak, puanlayıcı davranışları ve puanlama hataları üzerine odaklanacaktır. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında yapay zekâ tabanlı araçların açık uçlu madde yazımında nasıl kullanılabileceği, doğal dil işleme (NLP) teknikleriyle soru geliştirme süreçleri ve yapay zekânın öğretmenlere ve değerlendiricilere sunduğu olanaklar ele alınacaktır. AI destekli sistemlerle soru üretimi, madde kalitesini değerlendirme ve otomatik geribildirim mekanizmaları incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların değerlendirilmesinde kullanılan analitik ve bütüncül puanlama yaklaşımları ele alınacaktır. Puanlayıcıların tutarlı ve objektif değerlendirme yapmalarını sağlamak için dikkat edilmesi gereken hususlar, dereceli puanlama anahtarı kullanımı ve standartlaştırma süreçleri incelenecektir. Ayrıca, puanlayıcı önyargıları, puanlama hataları (halo etkisi, merkezi eğilim hatası, aşırı sertlik/yumuşaklık hatası vb.) ve değerlendiriciler arası güvenirliği artırma yöntemleri tartışılacaktır. Uygulamalı çalışmalarla farklı puanlayıcıların değerlendirme sürecinde karşılaşabileceği sorunlar analiz edilecek ve çözüm önerileri geliştirilecektir. |
||
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Yapay zeka destekli açık uçlu madde geliştirme (2. Saat) |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların değerlendirilmesine ilişkin puanlayıcı eğitimi: Puanlama modelleri (1. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ayfer SAYIN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Umur ÖÇ Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA |
||
DERS KONUSU: Bu ders yapay zekâ teknolojilerinin açık uçlu soruların geliştirilmesi sürecine nasıl entegre edilebileceğini ele alarak, AI destekli soru tasarımının avantajlarını ve sınırlılıklarını inceleyecektir. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanmasında kullanılan farklı puanlama modellerini ele alarak, puanlayıcı eğitim süreçlerini ve değerlendirme standartlarını inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında yapay zekâ tabanlı araçların açık uçlu madde yazımında nasıl kullanılabileceği, doğal dil işleme (NLP) teknikleriyle soru geliştirme süreçleri ve yapay zekânın öğretmenlere ve değerlendiricilere sunduğu olanaklar ele alınacaktır. AI destekli sistemlerle soru üretimi, madde kalitesini değerlendirme ve otomatik geribildirim mekanizmaları incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, puanlayıcıların açık uçlu sorulara yönelik objektif ve tutarlı değerlendirme yapabilmeleri için gerekli eğitim süreçleri ele alınacaktır. Analitik ve bütüncül puanlama modelleri karşılaştırılacak, dereceli puanlama anahtarı geliştirme ve kullanımı detaylandırılacaktır. Ayrıca, değerlendiriciler arası güvenirliği artırma yöntemleri, puanlama tutarlılığını sağlama stratejileri ve yaygın puanlama hataları üzerinde durulacaktır. |
||
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Açık uçlu sorularla oluşturulan testlerin dizaynı |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Açık uçlu soruların değerlendirilmesine ilişkin puanlayıcı eğitimi: Puanlama modelleri (2. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Umur ÖÇ Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA |
||
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu sorular içeren testlerin tasarım sürecini ele alarak, ölçme ve değerlendirme açısından etkili bir test dizaynının nasıl oluşturulacağını inceleyecektir. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanmasında kullanılan farklı puanlama modellerini ele alarak, puanlayıcı eğitim süreçlerini ve değerlendirme standartlarını inceleyecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında açık uçlu soruların test içinde nasıl dengeli dağıtılması gerektiği, soru formatlarının belirlenmesi ve testin amacına uygun yapıda tasarlanması ele alınacaktır. Testlerde bilişsel seviyelere uygun soruların oluşturulması, madde güçlük düzeylerinin ayarlanması ve puanlama sistemlerinin belirlenmesi tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, puanlayıcıların açık uçlu sorulara yönelik objektif ve tutarlı değerlendirme yapabilmeleri için gerekli eğitim süreçleri ele alınacaktır. Analitik ve bütüncül puanlama modelleri karşılaştırılacak, dereceli puanlama anahtarı geliştirme ve kullanımı detaylandırılacaktır. Ayrıca, değerlendiriciler arası güvenirliği artırma yöntemleri, puanlama tutarlılığını sağlama stratejileri ve yaygın puanlama hataları üzerinde durulacaktır. |
||
Toplam Ders Sayısı=6 |
Toplam Ders Sayısı=6 |
SAAT/GÜN |
5. GÜN (30.05.2025) |
SAAT/GÜN |
6. GÜN (31.05.2025) |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Örnek puanlama – değerlendirme uygulamaları |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Uygulama: Açık uçlu soruların puanlanmasına ilişkin son uygulamanın yapılası (1. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil Grubu: Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA Matematik Grubu: Dr. Umur ÖÇ Fen Bilimleri: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Sosyal Bilimler: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA Arş. Gör. Gökhan GÜMÜŞ
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Dr. Umur ÖÇ Uzman Hanifi ÖZDEMİR |
||
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanması ve değerlendirilmesine yönelik uygulamalı örnekler sunarak, farklı puanlama yaklaşımlarının nasıl kullanılacağını göstermeyi amaçlamaktadır. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanmasına ilişkin tüm süreçleri kapsayan son uygulama çalışmasını içermektedir. Katılımcılar, önceki derslerde öğrendikleri teknikleri kullanarak açık uçlu yanıtları puanlayacak ve değerlendirme sürecinin bütüncül bir analizini yapacaktır. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, analitik ve bütüncül puanlama modelleri kullanılarak örnek açık uçlu sorular değerlendirilecektir. Farklı düzeylerde öğrenci yanıtları incelenecek, dereceli puanlama anahtarı temelli puanlama süreçleri ve değerlendiriciler arası güvenirliği sağlama yöntemleri ele alınacaktır. Ayrıca, puanlama hataları (halo etkisi, önyargı, aşırı yumuşak/sert puanlama vb.) analiz edilerek, puanlayıcılar arasında tutarlılığın sağlanması için uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. Katılımcılar, örnek öğrenci yanıtlarını değerlendirerek geribildirim verme tekniklerini de deneyimleyecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların değerlendirilmesi için oluşturulan dereceli puanlama anahtarları ve puanlama kriterleri kullanılarak gerçek veya örnek öğrenci yanıtları puanlanacaktır. Analitik ve bütüncül puanlama yöntemleri uygulanarak farklı değerlendirme teknikleri karşılaştırılacaktır. Puanlayıcılar arasındaki tutarlılığı sağlamak için değerlendiriciler arası güvenirlik analizi yapılacak, ortak puanlama anlayışının oluşturulmasına yönelik tartışmalar gerçekleştirilecektir. Son olarak, puanlama sürecinde karşılaşılan zorluklar ve iyileştirme önerileri ele alınarak sürecin nasıl daha objektif ve güvenilir hâle getirilebileceği tartışılacaktır. |
||
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Atölye: Ön uygulama ilişkin puanlayıcı davranışlarının incelenmesi (1. Saat) |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Uygulama: Açık uçlu soruların puanlanmasına ilişkin son uygulamanın yapılası (2. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Dr. Umur ÖÇ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA Arş. Gör. Gökhan GÜMÜŞ
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Dr. Umur ÖÇ Uzman Hanifi ÖZDEMİR |
||
DERS KONUSU: Bu çalışma sürecinde katılımcıların önceki derslerde yaptıkları puanlama davranışları incelenecektir. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanmasına ilişkin tüm süreçleri kapsayan son uygulama çalışmasını içermektedir. Katılımcılar, önceki derslerde öğrendikleri teknikleri kullanarak açık uçlu yanıtları puanlayacak ve değerlendirme sürecinin bütüncül bir analizini yapacaktır. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu çalışma katılımcılar tarafından yapılan puanlamaların uygunluğu, puanlama süresine katılan olası hatalar incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların değerlendirilmesi için oluşturulan dereceli puanlama anahtarları ve puanlama kriterleri kullanılarak gerçek veya örnek öğrenci yanıtları puanlanacaktır. Analitik ve bütüncül puanlama yöntemleri uygulanarak farklı değerlendirme teknikleri karşılaştırılacaktır. Puanlayıcılar arasındaki tutarlılığı sağlamak için değerlendiriciler arası güvenirlik analizi yapılacak, ortak puanlama anlayışının oluşturulmasına yönelik tartışmalar gerçekleştirilecektir. Son olarak, puanlama sürecinde karşılaşılan zorluklar ve iyileştirme önerileri ele alınarak sürecin nasıl daha objektif ve güvenilir hâle getirilebileceği tartışılacaktır. |
||
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Atölye: Ön uygulama ilişkin puanlayıcı davranışlarının incelenmesi (2. Saat) |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Atölye: Son uygulama ilişkin puanlayıcı davranışları: Bireysel dönütlerin paylaşılması (1. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Dr. Umur ÖÇ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Uzman Esra ONKUN ÖZGÜR
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Dr. Umur ÖÇ Uzman Hanifi ÖZDEMİR |
||
DERS KONUSU: Bu çalışma sürecinde katılımcıların önceki derslerde yaptıkları puanlama davranışları incelenecektir. |
DERS KONUSU: Bu çalışma sürecinde katılımcıların eğitim sonrasında puanlayıcı davranışları incelenecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu çalışma katılımcılar tarafından yapılan puanlamaların uygunluğu, puanlama süresine katılan olası hatalar incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu çalışma sürecinde katılımcıların eğitim sonrasında puanlayıcı davranışlarını görmek amacıyla rasgele soru maddeleri katılımcılara puanlatılacaktır ve olası gelişmeler tartışılacaktır. |
||
13:00 -13:45 |
DERS ADI: Atölye: Ön uygulama ilişkin puanlayıcı davranışlarının incelenmesi (3. Saat) |
13:00 -13:45 |
DERS ADI: Atölye: Son uygulama ilişkin puanlayıcı davranışları: Bireysel dönütlerin paylaşılması (2. Saat) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Dr. Umur ÖÇ
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Arş. Gör. Dr. Nazira TURSYNBAYEVA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Uzman Esra ONKUN ÖZGÜR
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Dr. Umur ÖÇ Uzman Hanifi ÖZDEMİR |
||
DERS KONUSU: Bu çalışma sürecinde katılımcıların önceki derslerde yaptıkları puanlama davranışları incelenecektir. |
DERS KONUSU: Bu çalışma sürecinde katılımcıların eğitim sonrasında puanlayıcı davranışları incelenecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu çalışma katılımcılar tarafından yapılan puanlamaların uygunluğu, puanlama süresine katılan olası hatalar incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu çalışma sürecinde katılımcıların eğitim sonrasında puanlayıcı davranışlarını görmek amacıyla rasgele soru maddeleri katılımcılara puanlatılacaktır ve olası gelişmeler tartışılacaktır. |
||
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Örnek puanlama uygulamaları: Ortak anlayışın oluşturulması (1. Saat) |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Geri Bildirim |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Arş. Gör. Gökhan GÜMÜŞ
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Uzman Hanifi ÖZDEMİR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Ömer KUTLU (Emekli) |
||
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanmasında ortak bir değerlendirme anlayışının nasıl oluşturulacağını ele alarak, puanlayıcılar arasında tutarlılığı sağlamaya yönelik uygulamalar sunacaktır. |
DERS KONUSU: Açık uçlu soruların analizleri sonucunda puanlama anahtarına ilişkin, öğrencilere ve öğretmene ilişkin geri bildirim. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların puanlanmasına yönelik standartların belirlenmesi, dereceli puanlama anahtarı geliştirme ve kullanımı üzerinde durulacaktır. Farklı puanlayıcıların aynı öğrenci yanıtlarına benzer puanlar vermesi için puanlayıcı eğitimi, kalibrasyon çalışmaları ve değerlendiriciler arası güvenirlik analizleri ele alınacaktır. Ayrıca, ortak anlayışı güçlendirmek için moderatörlü puanlama oturumları düzenlenecek ve puanlama süreçleri üzerinde uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında açık uçlu soruların öğrencilere yönelik geri bildirim ele alınacaktır. Bu sayede açık uçlu sorular kullanılarak öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini geliştirme fırsatı sunar. Bu süreç, hem ölçme-değerlendirme kalitesini artırır hem de öğrenci başarısını destekler. |
||
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Örnek puanlama uygulamaları: Ortak anlayışın oluşturulması (2. Saat) |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Değerlendirme ve kapanış |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dil – Sosyal Bilgiler Grubu: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA Arş. Gör. Gökhan GÜMÜŞ
Matematik – Fen Bilimleri Grubu: Doç. Dr. Mehmet ŞATA Uzman Hanifi ÖZDEMİR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İsmail KARAKAYA |
||
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanmasında ortak bir değerlendirme anlayışının nasıl oluşturulacağını ele alarak, puanlayıcılar arasında tutarlılığı sağlamaya yönelik uygulamalar sunacaktır. |
DERS KONUSU: Bu ders açık uçlu soruların puanlanmasına yönelik yapılan uygulamaların değerlendirilmesi ve genel sürecin kapanışını içermektedir. Katılımcılar, elde edilen bulgular ışığında süreci analiz edecek ve gelecekteki geliştirme alanlarını tartışacaktır. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, açık uçlu soruların puanlanmasına yönelik standartların belirlenmesi, dereceli puanlama anahtarı geliştirme ve kullanımı üzerinde durulacaktır. Farklı puanlayıcıların aynı öğrenci yanıtlarına benzer puanlar vermesi için puanlayıcı eğitimi, kalibrasyon çalışmaları ve değerlendiriciler arası güvenirlik analizleri ele alınacaktır. Ayrıca, ortak anlayışı güçlendirmek için moderatörlü puanlama oturumları düzenlenecek ve puanlama süreçleri üzerinde uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında, yapılan puanlama uygulamalarının sonuçları değerlendirilecek ve puanlayıcılar arasındaki tutarlılık analiz edilecektir. Ortak anlayışın oluşturulup oluşturulmadığı, dereceli puanlama anahtarılerin etkinliği ve puanlama hatalarının en aza indirilme durumu ele alınacaktır. Katılımcılar, sürecin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek, gelecekteki değerlendirme süreçleri için öneriler geliştirecektir. |
||
Toplam Ders Sayısı=6 |
Toplam Ders Sayısı=6 |
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.